#اسمارت_آکادمی #کودکان_امروز_مبتکران_فردا #سوروبان #چرتکه_ژاپنی #Soroban #محاسبات_ذهنی #smartacademyiran

دفتر مرکزی

تهران ، خیابان خرمشهر (آپادانا) ، خیابان عربعلی (نوبخت) ، خیابان یکم ، پلاک ۱۰ ، ساختمان اداری سرو ، واحد ۷

تلفن :  3-88523131-021

فکس : 3-88523131-021

Email: info@smartacademy.ir

ارتباط با اسمارت آکادمی ایران

امروز سه شنبه بیست و یکم مهرماه همایش جایگاه دروس پرورشی در آموزش و پرورش کودکان در سالن همایش های فرهنگ سرای اندیشه واقع در میدان قندی (پالیزی) برگزار گردید سخنرانان به ترتیب:

جناب آقای دکتر کردی- معاونت محترم پژوهشی مرکز مطالعات و رئیس کانون مدرسان و رئیس مرکز جهانی خلاقیت.

سرکار خانم دکتر پرند- استاد روانشناسی دانشگاه تهران و رئیس کلینیک روانشناسی کودکان و نوجوانان.

جناب آقای دکتر حسنی- استاد دانشگاه الزهرا و معاونت پژوهشکده تعلیم و تربیت.

جناب آقای مهندس حسین بهجو- استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

مدعوین از مدیران و موسسین مدارس و مراکز آموزشی، اساتید دانشگاه و پدر و مادر دانش آموزان بودند ولی متاسفانه مدیران اداره کل آموزش و پرورش تهران و مناطق با آنکه از آنها دعوت رسمی بعمل آمده بود شرکت نکردند و این موجب تعجب نیست زیرا هنوز شرکت مقامات دولتی در جلسات موسسات خصوصی رواج پیدا نکرده است و باعث بوجود آمدن شایعاتی بر علیه آنها می شود در صورتیکه باید این  تابو شکسته شود و دست در دست هم دهیم و میهن خویش را کنیم آباد آنهم در سال همدلی دولت و ملت.

در این گردهمائی، نفرات برترآزمون  سال 94 13  موسسه اسمارت آکادمی جوایز  و مدال و تقدیرنامه های خود را از دست استاد بزرگ سوروبان از کشور ژاپن دریافت نمودند و بنابر درخواست مدیر آموزش موسسه ، نفرات برتر به چندین سوال محاسبه ذهنی پاسخ دادند که موجب شگفتی تمامی مدعوین گردید که با چه سرعتی عملیات ساده ریاضی را در ذهن خود انجام دادند و پاسخ درست را اعلام نمودند.

در این گردهمائی یکی از موسسین موسسه آقای مهندس بابک در مورد چگونگی ایجاد خلاقیت در بزرگ سالان و استفاده از زمانهای تلف شونده، سخنرانی نمودند و راهکارهای عملی را به مدعوین آموختند.

نماینده محترم اسمارت آکادمی که یکی از بزرگترین اساتید سوروبان در ژاپن می باشند طی سخنرانی به زبان انگلیسی که توسط یکی از موسسین موسسه ترجمه هم زمان می گردید از تفاوت سوروبان با چرتکه یا همان آباکوس سخن گفتند و اهداف این روش را برشمردند و بنا بر درخواست عده ای با یک تبلت خاص به هنرنمائی پرداختند و حاصل یک سری عملیات ریاضی را با سرعت بسیار بالا بدست آوردند که توسط دوربین مستقر در سالن همایش بر پرده  ، نمایش داده میشد و جواب ایشان را با نتیجه برنامه محاسباتی مقایسه می کرد که در تمام موارد هر دو نتیجه یکی بود و موجب شگفتی حضار گردیده بود.