مدیرعامل اسمارت آکادمی در جلسه هماهنگی مدیران مراکز آموزشی و مدیران و مربیان موسسه گفت: در کنار دروس عمومی خصوصاً در مقطع دبستان، می توان کلاسهائی برای بهبود رفتاری دانش آموزان ایجاد کرد از قبیل فوائد و مضرات انواع غذاهاو نوشیدنی ها، تعریف رفتارهای شخصی و جمعی، فراگیری گفتن "نه" در بسیاری از دعوت ها و امور، فراگیری کارگروهی با نیاز به گذشت از اشتباهات گروه، فوائد و مضرات کمک به بینوایان در جهت جلوگیری از تکدیگری و حمایت از نیازمندان واقعی، تقویت پرسشگری در دانش آموزان و رشد پویائی مغز آنها، دوره های خلاقیت ذهنی (چرتکه ژاپنی) و گسترش اهداف این روش در دانش آموزان ، تعریف آداب رفتار در خانواده و مدرسه بدور از سنت های دست و پاگیر گذشته و تاکید بر سنتهای خوب گذشته و دهها مورد دیگر.